Landslagsspiller klar for HIL

Postet av Gui Sportsklubb den 23. Apr 2017

Det er ingen småfisk Heggedal Fotball har signert i kveld. Vedkommende har over 300 Getliga-kamper under beltet. Han har deltatt i ishockey-VM med flagget på brystet. På tv kjenner vi han som kjekkasen fra Iskrigerne, og nylig har han figurert som både hockeyekspert i TV2, samt sidekick i det fornøyelige VGTV-programmet Spårtsklubben. Vi ønsker Erik Follestad Johansen velkommen inn dørene på Gjellum. Den observante seer vet kanskje også hvor på banen Folle spiller: For etter å ha vært banens beste for VIF Hockey mot VIF Fotball to sesonger på rad under Vålerengas internkonkurranse, er det naturlig nok på keeperplassen Folle er tiltenkt en rolle. Det forventes også at Follestad vil bidra til et ytterligere løft hva gjelder god garderobekultur på Gjellum inneværende sesong.

Follestad hadde følgende å si om overgangen etter at papirarbeidet var i boks søndag kveld:

- Jeg er jo glad i å være del av et lag, både på trening, i kamp og i garderoben. Det har jeg virkelig savnet etter jeg la opp. Samtidig la jeg et lysende keepertalent på hylla for 12 år siden. Det skal jeg børste støv av nå, sier Follestad Johansen til heggedalil.no.

Den tidligere backkjempen trekker også frem klubbens gode miljø som en faktor for signeringen.

- Det er i tillegg et stort pluss at det er en bra gjeng i garderoben, og ikke minst er det grønne drakter. Det var jo i grønne drakter med Frisk Asker at jeg ble noe.

A-lagets trener Terje Småhaug er også fornøyd med å sikre seg et stort navn som Follestad Johansen.

- Erik er en meget bra signering for oss. Han er en keeper med stor rekkevidde og ferdigheter. I tillegg er han en meget hyggelig person med gode holdninger som vil passe godt inn i vårt miljø. Legg også til at han har opplevd alt i fra toppnivå med Frisk Asker og Vålerenga, sier Småhaug.

Webredaksjonen har brukt store deler av helgen på å invitere landets presse til signeringsseansen – uten hell. Vi har dog innhentet ekspertisens faglige vurderinger av signeringen:

Programleder i VGTV og Folles kollega i Spårtsklubben, Jon Martin Henriksen, hadde følgende å si om signeringen og invitasjonen til den planlagte pressekonferansen som aldri ble noe av:

- Takk for invitasjon til pressekonferanse. Vi vurderte lenge å stille med alle vi har, men på grunn av tøffe tider i mediebransjen og at det er meldt pent vær, så må vi dessverre melde avbud.

- Ellers tror vi signeringen vil skape turbulens og dårlig stemning i gruppen, men regner med det er for sent å rive i stykker kontrakten. Vi ønsker all hell og lykke på veien, men vær forberedt på at deres nye signering blir en fiasko på alle mulige måter, sier Henriksen i en e-post sendt lørdag kveld.

TV2-sportens gudfar Davy Wathne, hadde følgende å si om overgangen: - Bortkastede penger, før han litt senere endret tonefall under en rask Twitter-samtale under webredaksjonens egg og bacon-frokost søndag formiddag.
- Han er verdens hyggeligste gutt, men hvor fokusert er han på det sportslige?

- La oss håpe dette blir bra for ham. For meg er Heggedal synonymt med kombinert og «Den glade baker» fortsetter Wathne, som også kan bekrefte at han er kjent med at Morten Harket er ekte Heggedalsgutt.

- Jeg besøkte en kamerat der en gang, faren til Morten bodde i nabohuset!

Kveldens signering betyr at Folle er klarert i kamptroppen til førstkommende torsdags seriekamp mot KFUM 3 på KFUM-Arena. Kampstart er 20.15 – og vi forventer stort presseoppbud.

Velkommen til Heggedal, Folle.