Målfest på Ekeberg

Postet av Gui Sportsklubb den 28. Apr 2017

Det var ingen som var fornøyde med 2-2 mot Grüner i sesongåpningen hjemme på Gjellum forrige torsdag. Revansjelystne karer tok derfor turen til Oslos tak, Ekeberg, torsdag kveld hvor KFUM 3 ventet på flotte KFUM Arena.

Og det var lite som minnet om den varme og gode Norway Cup-stemningen vi er så kjent med fra Ekeberg. Kvelden var av det kolde slaget - men på banen varmet spillet.

Følgende elleve fikk tillit fra start: Torgersen, Småhaug, Berglund, Strand, Mosveen, Abbas, Hellman, Bøe, Røisland, Engesvik, Tømmernes. (Atli var noe forsinket grunnet legging av unger).

På benken satt Gunde, Nielsen, Helseth og etterhvert også Engesvik som fikk æren av å starte i påvente av Atli, som nevnt måtte legge unga før han hastet opp til taket av Oslo.

Allerede før match etterlyses Fredrik Korslund, som rapporteres å være stand by som Paradise Hotel-deltaker.

8.minutter er spilt når Atli endelig har funnet veien opp til Ekeberg. - Vi må betale for parkering, sier han noe misfornøyd før han setter i gang med sin islandske oppvarming.

10.min: Kåffa 3 lurer offside-fellen, men Siggen er patent.

12.min: Verdøling Martin Engesvik blir dratt ned i Kåffa 3s sekstenmeter. STRAFFE!

Det er kaptein Fredrik Bøe som stiger frem. Bøe velger å sikte på keeperen i målet - og treffer. På returen får han en enkel oppgave. 0-1 står det på lysttavla. Det jubles vilt fra de to tilreisende tilskuerne på vip-tribunen på KFUM Arena.

Så er Røis på ferde. Tilbake etter en hodeskade fra første serierunde virker han både spillesugen og kvikk. Men det blir ikke mål. Avslutningen går via keeper - i stolpen og ut.

Deretter er det Jan Banan Tømmernes sin tur til å teste Kåffa-keeperen. Men igjen er hjemmelagets bakerste mann patent.

Vi ruller opp angrep etter angrep nå, og nok en gang er det Røisland som er på ferde. Denne gangen måker han ballen i tverrliggeren.

Så putter hjemmelaget. Litt ut av intet. Et langskudd som selv ikke Siggen i buret klarer redde. 1-1.

33 min: Røisland er på ferde igjen. Og denne gangen blir det full klaff. En bannan fra Jan går via keeper og ut til vår venstrekant, som får en enkel oppgave å dytte inn ballen. 1-2. Ellevill jubel fra vippen igjen.

38 min: Helseth på benken forteller gode historier fra diverse sjekkeapplikasjoner. Resten er av et slikt innhold at det ikke gjør seg på trykk.

39 min: Nok et nydelig angrep av de grønnkledde gjestene fra 1389. Og atter en gang er det Røisland - som forhåpentligvis mange hadde på sitt 5.divisjon Fantasy-lag denne torsdagen.

Røis fosser ned vingen. Slår vakkert inn foran mål. Atli får en enkel jobb. 1-3.

Pause. Og som vanlig er det Michael Nielsen som er "Nærmest Krysset" - til tross for store protester på Twitter fra hjemmesitter Steinar Hansen.

De totalt tre oppmøtte tilskuerne på KFUM Arena har knapt fått satt seg i det hjemmelaget er frempå. 2-3 står det nå.

Og så tar kampen fullstendig fyr.

Minuttet etter er den dødelige duoen Røisland og Atli på ferde igjen. Røis til Atli. Svakt forsvarsspill av hjemmelaget. Atli setter pannebrasken på kula og 2-4 er et faktum.

Like etter slår Siggen er langt og presist utspill som treffer Atli. Islendingen gjør som han vil med et noe tungt Kåffa-forsvar. Ballen havner til slutt hos Fantasy-ekspertenes store drøm i aften, Espen Røisland. 2-5.

Så roer kampen seg litt igjen - og det er hjemmelaget som jager mål nå. Men bakerst står en kiropraktor med ett brukbart knè. Og det skal sies at Sigurd Torgersen også bidro sterkt til kveldens seier, for hjemmelaget fikk et knippe store sjanser som Heggedals nummer èn avverget i stor stil.

79 min: Atli slår hardt inn fra høyre. Denne gangen er det Jan Banan som er på rett plass. Banker inn sin første gåll for sesongen. 2-6. Tennissiffer på Kåffa-banen.

De siste ti minuttene blir preget av en lei skade på en av KFUM 3s spillere. Vi ønsker god bedring. Under stoppet i spillet diskuteres det kraftig hva stillingen egentlig er. Zishan Abbas fryser og vil hjem. Atli har allerede forlatt arenaen. Slik er livet som småbarnspappa. Man kommer litt sent. Banker inn noen kasser og drar igjen.

2-6. Slutt. Tre deilige poeng mot et hjemmelag som hadde full pott etter to runder. Den trenden ødela vi. Og det kjennes deilig.

KFUM 3-Heggedal 2-6 (1-3)

KFUM Arena: 3 tilskuere

Mål: 0-1 (13.) Bøe, 1-2 (33.) Røisland, 1-3 (39.) Atli, 2-4 (48.) Heimisson, 2-5 (52.) Røisland, 2-6 (79.) Tømmernes

Eurosports Fantasypoeng:

Espen Røisland: 3 poeng