Målfest og reprise

Postet av Gui Sportsklubb den 4. Mai 2017

Du er ikke ekte heggedøling før du tåler bondens vårgjødsling rundt Gjellum. Det er mulig kveldens gjester ble noe satt ut - men gutta fra 1 3 8 9 lot seg ikke affisere av litt solid gjødsellukt rundt den vakre arenaen Gjellum torsdag kveld.

Vårsola var også på plass i dag - og med det var også sikten så som så.

Det var duket for Heggedal-Langhus på Gjellum. Kunne gutta kopiere fjorårets 8-1-seier?

Kom Jan Banan Tømmernes til å nette fire mål også i dag?

Svaret får du om du fortsetter å lese dette kampreferatet.

Følgende elleve ble sendt utpå for å måke inn baller i motstanderens nett: Torgersen, Hansen, Berglund, Strand, Mosveen, Abbas, Hellman, Bøe, Røisland, Heimisson, Tømmernes.

På benken satt: Helseth, Gundersen, Nielsen, Fossum, Lunde og Engesvik.

Vår nye signering Erik Follestad Johansen, var også oppført i kampprotokollen - men reservekeeperen uteble fra kamp. Grunn: Uviss. Det lukter bot lang vei.

Allerede før dommeren har blåst i gang matchen - diskuteres det som vanlig på den hjemmekoselige benken til vertskapet. Det hevdes blant annet at Dirk Kuyt var verdens beste fotballspiller - før også tidligere Liverpool og Ukraina-spiss Andrei Voronin blir nevnt.

Videre drøftes draktfargen til kveldens motstander Langhus. Er den burgunder eller bordeaux? Vi kom aldri frem til fasiten der. Fin er den i hvert fall ikke.

Charlie Adams alder blir også diskutert - mens kampen er godt i gang.

Syv minutter ut i kampen dukker omsider eiendomsmegler Alexander Fossum opp og finner seg en ledig plass på den stappfulle benken hvor gullkornene sitter løst.

8 min: Fantasy-favoritt Espen Røisland er i gang på sin venstre flanke. Corneren blir slått farlig inn, men ballen havner utenfor.

10 min: Det spekuleres i om Bournemouth-spiss Joshua King er innleid som midstopper hos gjestene fra Langhus.

14 min: HIL-corner. Hvem rager høyest? Espen Røisland. Den heiteste fantasyspilleren i 5.div bekrefter sin posisjon som attraktiv spiller på dette nivået. 1-0.

17 min: Mosveen fyrer av fra 40 meter. - Jeg må få prøve litt jeg også, kommenterer han, i det ballen ligger langt bak Langhus-keeperens mål.

20 min: Jan Tømmernes åpner målkontoen for kvelden. En krigers scoring - ikke av de vakreste - men alle mål teller like mye. 2-0.

Så skjer det lite. Det neste som skjer er at gjestene fra Langhus scorer på sin eneste sjanse i første omgang. Pause. 2-1 til de grønne.

I pausen er det utrolig nok webredaksjonen som vinner "Nærmest Krysset". En stor dag for Heggedal Fotballs Twitterkonto.

Det skjer lite i begynnelsen av andre omgang. Av relevant innhold kan vi nevne at Robin Evans fanger årets første mygg på benken etter 66.minutter spilt. Om dette skulle være en slags vekker for resten av kampen, vites ikke, men vi velger å tro det. For nå var det fullt fyr i teltet på Gjellum.

67 min: Kaptein Bøe trer gjennom Jan Banan Tømmernes som netter sin andre for kvelden. 3-1 på Gjellum. Robin Hellman melder at de neste fem er viktig - noe fantasy favoritt Espen Røisland humrer av. Nå fra benken. - Det har han meldt i tjue år nå.

Så er gjestene på ferde. Langhus går rett i angrep - men Siggen er patent som alltid. Og Langhus har en liten periode nå hvor de ser ut som et fotballag. Men bakerst står Siggen - med nye keeperhansker for anledningen. Ingenting stopper Siggen med nye hansker. I et øyeblikk gjenskaper han faktisk Erik Thorstvedts fantastiske redning for Norge mot Mexico under fotball-VM i 1994.

Deretter er det kun ett lag på matta.

77 min: Gunde har kommet innpå. I friskt driv. Serverer han Lunde som trer ballen opp i venstre kryss. 4-1.

84 min: Tømmernes banker inn 5-1 og kveldens tredje. Kan han kopiere fjorårets bragd med fire mål?

87 min: Lunde finner samme kryss. 6-1. Kuleramma er hentet frem.

89 min: 7-1. Robin Hellman.

90 min: 8-1. Hvem andre? Jan Banan Tømmernes. Kopierer bragden fra i fjor. Fire mål. Åtte på to kamper mot Langhus hjemme på Gjellum. Og med det sa det stopp. Begeret var fullt.

8-1. Som i fjor.

Moro.

Heggedal-Langhus 8-1 (2-1)

Mål: Tømmernes (4), Lunde (2), Hellman, Røisland

Gjellum Stadion: 65 tilskuere (i følge Robin Evans).

Takk.

Foto: Arild Haug Kaarmo