Torsdag kveld fra Gjellum

Postet av Gui Sportsklubb den 1. Jun 2017

Torsdag kveld fra Nydalen var et populært fjernsynsprogram. Humor, satire og kjendiser. Kveldens oppgjør på Gjellum minnet kanskje litt om dette.

Det var for det første en iboende god stemning innad i troppen. Det var jo tross alt to uker siden siste hjemmekamp. Den kampen endte med 7-0 seier over elleve tapre soldater fra Luka FK.

I kveld var det ny motstand i bortegarderoben. Teisen IF.

Solen varmet. Men fortsatt var alle heggedølinger ikke fått med seg at bygdas helter bøtter inn mål. For det ble nemlig en scoringsbonanza i aften også. Mye takket være et bortelag som ikke virket helt klare for match.

Følgende 11 startet for de grønnkledde: Torgersen, Småhaug, Strand, Hansen, Mosveen, Abbas, Gundersen, Bøe, Røisland, Lunde og Heimisson.

På benken satt: A-lagets kjendis Erik Follestad Johansen i ny keeperdrakt, Engesvik, Berglund, Kristoffersen og A.Øverbye.

Vi merket tidlig at Teisen-gutta kom noe "umotiverte" - da de et kvarter før kamp ennå ikke hadde beveget seg ned på matta for oppvarming.

Men vi er i flytsonen - og humøret i gruppa er på topp. På benken har Folle tatt ansvar med kaffeservering. Nå mangler bare kaffen. Et par juniorturer opp og ned fra garderoben fikser problemet. Kaffekanna er på plass. Kampen kan starte. Det drikkes kaffe, snuses og synses over en lav sko på hjemmelagets benk.

Vi noterer også at gjestene ikke var helt samkjørte hva gjelder strømper i aften. Det observeres i innledningen en ulltights, to strømpebukser og en joggebukse blant Teisens mannskap. Strømpene var også i varierende farger.

Et annet avvik i aften er ballene. Her har noen vært litt for hissige på pumpa - så i aften opererer vi med tungt skyts.

2 min: Corner til hjemmelaget. På blankt hold velger Fantasy-kongen Espen Røisland å dukke unna, men vi skylder på nevnte baller. Røisland kom fryktelig sterkt tilbake senere i kampen - og befestet sin posisjon som en av ligaens hotteste, om ikke den hotteste hva gjelder Fantasypoeng.

7 min: Røisland med ballen på skrått hold på sin venstre kant. Tar sats - dundrer inn 1-0. Alt er glemt.

11 min: Røis har glemt at ballene er harde. Skaller inn 2-0 - via en Teisen-gutt og i tverra, før dommeren omsider bestemmer seg for å dømme mål. Ingen goal line-teknologi på Gjellum ennå.

15 min: Røisland setter opp Atli som leker inn 3-0.

17 min: Zishan Abbas, inne i sin attende sesong på a-laget (!) blir felt som siste mann. Teisen får direkte rødt kort. Det protesteres. Noen menn i grå joggebukser entrer matten for å diskutere med dommeren. Det deles ut noen gule kort for protester. Så er vi etter hvert i gang igjen.

22 min: Copy paste. Røis til Atli. 4-0. Det flyter bra for hjemmelaget nå. Kveldens gjester derimot. Lite stemte. Intern uro preger Oslo-laget - og det kjeftes og smelles litt fra bortebenken.

Kveldens dommerobservatør skriver så blekket spruter.

Pause.

Det er Adrian Øverbye som treffer krysset best i pausen.

Men så ville Lunde melde seg på konkurransen. Noe sent. Men likevel godt - og når det er i kampsituasjon, så smaker og ser det enda bedre ut. Fra 22 meter tar poolboyen sats og måker ballen opp i vinkelen. Her snakker vi kandidat til årets mål. 56.minutter spilt. Et kaldt gufs har lagt seg over Gjellum. Publikum har sett nok. Teisen har kapitulert.

59 min: Copy paste. Røis serverer. Atli ekspederer. 6-0. Roland Garros-sifre på Gjellum nå.

Så skjer det lite de neste ti minuttene. Noe kjefting, litt klaging på dommer. Det er et frustrert bortelag som opererer Gjellums slitte kunstgress nå.

69 min: Ny straffe. Denne gangen er det Mosveen som får tillit. Med et iboende ønske om en scoring - får han endelig sjansen. Og han utnytter den godt. Opp i vinkelen. 7-0.

75 min: Om du ikke har Røisland på ditt Fantasy-lag nå. Da kan du angre. Et nydelig innlegg fra junior Andreas Kristoffersen omsettes igjen av "Kongen". Ikke noe særlig pent mål. Et forsøk på et akrobatisk stunt resulterer i Røis`tredje mål for dagen. 8-0.

79 min: Teisen jager inn et trøstemål. Surt - fordi forsvaret leverte en solid innsats i dag. Hortens store sønn Steinar Hansen fortjener kreditt. Og kudos. Som å se Karljohansvern i praksis der ute. Samme med Strand. Bunnsolid.

Og mer har vi ikke å fortelle. Et ampert og hissig bortelag som gav opp alt for tidlig. En dommer som leverte varene tross tøffe arbeidsforhold. En observatør som trolig skrev side opp og side ned.

En skulle kanskje tro at en 8-1-seier var noe en feiret - men i kveld var vi mest opptatt av oss selv. Vi holdt oss unna bråk. Oppførte oss voksent. Og vi ser allerede frem mot toppkamp mot Veitvet neste torsdag. Borte.

Neste mulighet til å se a-laget og muligens fylle Gjellum litt mer opp enn i aften er torsdag 15.juni når Fjellstrand tar turen til bygda over alle bygder. Sees vi på kamp? Ja?

Heggedal-Teisen IF 8-1 (4-0)

Gjellum stadion: 35 tilskuere

Mål: 1-0 (7.) Røisland, 2-0 (11.) Røisland, 3-0 (15.) Atli, 4-0 (22.) Atli, 5-0 (56.) Lunde, 6-0 (59.) Atli, 7-0 (69.) Mosveen, 8-0 (75.) Røisland.

Fantasy-poeng:

Røisland: 3
Atli: 2
Steinar: 1

Fritt synset fra hjemmelagets benk.