Blø for hooden!

Postet av Gui Sportsklubb den 9. Jun 2017

Torsdag reiste serielederen fra 1389 til Veitvet hvor det var duket for toppoppgjør i duskregnet på et fantastisk flott anlegg i Groruddalen.

For etter en fantastisk start på sesongen - var det endelig duket for et topplag. Borte. Et vertskap som prøvde å flytte kampen grunnet sykdom og skader. Det skjedde ikke. Det hører også med til historien at vi slet med det samme. Borte var kaptein og spielführer Fredrik Bøe. Sykdom. Borte var også Jan Banan Tømmernes, Petter Lunde og ikke minst Erik Follestad Johansen - sistnevnte opptatt med toastmaster-forberedelser.

Følgende elleve fikk tillit fra start: Torgersen, Småhaug jr., Strand, Hansen, Mosveen, Abbas, Hellman, Gundersen, Røisland, Berglund og Atli.

Og det var et aggressivt hjemmelag som møtte oss denne småkjølige torsdagskvelden. For til tross for at vi er nære å ta ledelsen etter kun ett minutt (soloraid fra Berglund på høyre kant videre til Heimisson som nesten fikk styrt ballen inn) - så slet vi lenge med å komme inn i kampen.

Veitvet var kvikke. Vant dueller sentralt. Og de var også nære på et par ganger - men bakerst plukker Siggen baller som morellene på trær - og med Thomas Strand som kaptein og Steinar Hansen som annenpilot, var det tøft å trenge gjennom Heggedals forsvarsmur.

Av relevante notater kan vi nevne følgende: Etter tre minutter spilt, konkluderer benken med at ballen også spretter på Veitvet.

Halvveis i omgangen justerer vi. En trio bestende av webredaksjonen, fungerende materialforvalter, samt hovedtrener Terje Småhaug, har sett det samme: Vi må flytte Joel Berglund, vår svenske tanks, lenger ned i banen. Og umiddelbart får vi tak i ballen.

Vi skrur tiden frem. Hadde det vært et kampur, hadde det vist nøyaktig 36.minutter spilt. Vi har fått frispark. Atli går frem. Måker ballen lavt. Det ser ut som ballen går via en spiller. Til slutt ender den i gållen. Litt mot spillets gang. Men akk så deilig. Ledelse.

Etter 42.minutter spilt har Terje Småhaug hostet på seg tub. Like etter er Gunde farlig frempå, men headingen fra ca. ti meter blir mesterlig reddet av vertskapets målmann.

Pause.

De første minuttene likner på starten av kampen. Veitvet jager. Så dukker Espen Røisland opp. En målkåt jævel som lukter åpninger lang vei.

Fra femti meter (!) ser han opp. Veitvets keeper står langt ute. Hva skjer så? Røisland klemmer til. Ballen går i den vakreste bue over keeperen før den legger seg pent ned i nota. 2-0. Til stormende jubel. Som et vakkert skihopp i Vikersundbakken til fem ganger tjue i stil. Med bakkerekord og telemarksnedslag.

Og nå har villdyret fra dalen våknet skikkelig. Med Verdals store sønn Martin Engesvik på farten ned høyre kant med en time spilt. Engesvik slår ballen flott inn til Atli, men ballen havner til slutt hos Fantasy-Røisland som dundrer til. Via keeper denne gangen. Ikke like pent. Men vi leder 3-0 og takker for nok en scoring.

63 min: Nå er stemningen god. Vi aner en ny og viktig seier og Michael Nielsen trekker frem gamle Daniel Vassbund-historier til benkens begeistring.

77 min: Nok et angrep rulles opp. Luften har gått ut av hjemmelaget. Klikk-klakk og 4-0. Signert Robin Hellman. Bursdagsbarn fredag. Det er bare å gratulere med både dagen og scoring.

Slutt: Vi jubler for en solid lagseier. Takker for kampen og gleder oss til neste match. Det er for øvrig verdt å nevne/hylle Veitvets oppmann som sporty møtte opp i vår garderobe for å takke samtlige for kampen - inkludert Steinar og Zishan som stod kliss nakne i dusjen. Fair Play!.

Nå håper vi samtlige heggedølinger møter opp førstkommende torsdag til VGTV-kampen hvor Erik Follestad Johansen får sin første start. Det forventes masse publikum. Så hvorfor ikke ta turen selv?