Kapteinen har talt

Postet av Gui Sportsklubb den 10. Okt 2017

Mål, bortekamper, motstanderlag og opprykk.

Når seiersrusen etter kampen mot Fjellstrand hadde lagt seg fikk jeg en melding av Dag (webredaksjonen), han ba meg oppsummere sesongen sett gjennom mine øyne. Det er med ærefrykt jeg skriver noe som skal legges ut på samme nettside som de berykta kampreferatene til nevnte webredaksjon. Jeg tenkte derfor å lage enkel oppsummering, der jeg subjektivt belyser høydepunktene fra 2017 sesongen.

Mål
Dette er noe som har fulgt oss hele sesongen føler jeg, fra treningskampene i vinter frem til kampene i høst der vi putta 13 og 14 mål. Vi ender opp med småpene 101-29 i målforskjell, det syns jeg vi kan være veldig stolte av. Det ble spurt rundt på nettet i etterkant av siste kamp: “kan noen andre 5 div lag matche dette?” Sist jeg sjekket hadde ingen meldt seg..

Stor honnør til Michael Nielsen som på en eller annen måte har klart å føre alle mål og assister inn i et Excel-dokument. Mulig noen av gutta tok på seg en assist eller to for mye når siste versjon av dokumentet skulle oppdateres for et par uker siden.
Forslag til neste sesong: Følg eksempelet til Get-ligaen, videogjennomgang av samtlige mål.

Bortekamper
Med unntak av et par bortekamper helt på starten av sesongen så har dette vært vår største utfordring i år. Er nok ikke mange av gutta som kan skryte på seg 100% oppmøte her, men i motsetning til tidligere sesonger så blir ikke dette avgjørende i år. Undertegnede har kjørt med Atli en del bortekamper i år, dette har gjort at tiden på enkelte bortekamper har blitt minimal, muligens noen vi kan kjøre som felles praksis neste sesong?

Kan jo minne om at tre av bortekampene neste sesong sannsynligvis blir spilt i kommunen og det hjelper også.

Motstandere
Først og fremst kan jeg trekke frem at det er 3-4 lag som har vært utrolig hyggelig å møte i år. Stabæk og Kfum er vel de jeg husker best, her har det vært god stemning mellom spillere og tøffe kamper på banen. Men det inntrykket jeg sitter igjen med av 5 div. er dessverre noe litt annet. Etter den ene kampen på Gjellum i vår vurderte jeg faktisk i etterkant av kampen å legge opp. Heldigvis var det 11 nye spillere når vi møtte dem på bortebane i høst, og da gikk det greit. I tillegg har vi fått en del trusler og “mora di”-kommentarer slengt etter oss i løpet av sesongen (dette begynner vi å bli alt for gamle for nå)...

Kan godt være temperatur på banen, men har vært litt over grensa fra enkelte lag i år. Ser derfor frem til tøffe og rettferdige lokaloppgjør med tre dommere til stede neste sesong.

Opprykk
Etter å kun ha gitt bort 2 poeng halvveis i sesongen begynte det allerede i juni å se ut til at dette kunne gå veien. Så fikk vi oss en smell mot Stabæk i siste kamp før ferien, noe som gjorde at vi fortsatt måtte være skjerpa etter ferien. Vi brukte første del av høsten godt og bortsett fra en liten glipp hjemme mot Sagene feier vi all annen motstand av banen. KFUM fulgte oss helt til døren og det virket som det var litt usikkerhet i gruppa om vi faktisk ville vinne serien, i og med at dette betyr to ekstra bortekamper, men vi dro det i land, de siste 5 minuttene av den siste kampen, og jeg må innrømme at den seieren var utrolig deilig!!!

Så da får jeg avslutningsvis oppfordre det vi har av tilgjengelige spillere til å bli med på et par ekstra turer til inn til byen, for det er nok en god stund siden Heggedal a-lag har blitt kronet med tittelen: KRETSMESTERE.

Skrevet av Fredrik Bøe - kaptein Heggedal a-lag.

PS. Lagfesten ble bevisst ikke nevnt da dette kan oppleves som en forstyrrende faktor for enkelte spillere. Vi kommer tilbake med mer info om dette i etterkant av kretsmesterskapet.

NB:

A-laget spiller første kamp om kretsmesterskapet i morgen onsdag på Ekeberg kunstgress. Motstander er Rustad. Deretter møter vi Furuset neste tirsdag. Alle nevnte lag møtes, før en vinner kåres etter disse tre kampene. Følg med på nettsiden og i sosiale medier. Vi håper å ta juleferie som kretsmestere 2017!