Seier på stålet

Postet av Gui Sportsklubb den 18. Sep 2018

A-laget kriget seg inn til en meget viktig trepoenger i kampen om NM-kvalik tirsdag kveld, da Kjelsås 2 gjestet Gjellum.

Grunnet tidsklemma - rakk ikke webredaksjonen frem til verken avspark, "Nærmest Krysset" eller avspark i andre omgang -  men etter timen spilt, var @heggedalfotball operativ igjen som vanlig.

Og timingen var god - for fra 65 minutter og ut var det høydramatisk på Gjellum.

Vi skrur tiden litt tilbake.

Skader, forfall, sykdom og ferieturer gjorde at benken var relativt tynnslitt denne tirsdagkvelden - hvor vinden ironisk nok varmet mer enn den har gjort hele sesongen så langt.

En deilig fønvind blåste over gutta fra 1389 - som i løpet av den første timen hadde nettet tre ganger, hvorav to ble godkjent, samt sluppet inn 2.

Stillingen var altså 2-2 da webredaksjonen suste inn på stadion.

73 min: Nydelig fremspill av Øyvind Gundersen finner Atli Heimisson. Hadde dette vært ishockey, hadde det trolig gått under kategorien "flippass med reker, majones OG dill".

Og Atli tok i mot godsakene som en notorisk målscorer skal gjøre. Drillet av et par forfjamsede Kjelsås-gutter, før han avsluttet kontant til 3-2.

Kjelsås 2, som sendte oss hjem fra Grefsen med 1-6-tap i våres, er ikke happy med kamputviklingen, og det klages over en lav sko på både taklinger, vind og vær. Sånn er det å komme til Heggedal. Svak luminverdi på arenaanlegget, knallharde taklinger, og et hjemmelag, noe tynnslitt i rekkene i dag, men en fightervilje som selv Frank Løke hadde blitt imponert over.

Vi rir av - men på overtid blir det høydramatisk!

94 min: Kjelsås-spilleren, som er en meter over streken, header tilbake til en rekkekamerat, som setter ballen i nettet. Blåtrøyene, med overtrekkvester for anledningen, jubler vilt, før vi protesterer like vilt, og kamplederen - annullerer korrekt scoringen etter mye om og men. Litt karma etter Heggedals håpløse annullering i første omgang. Men bildene fra livedekningen til Budstikka er klare i sin sak - det var ikke mål. Hadde vi bare hatt VAR i 4.divisjon.

95 min: Kjelsås på siste visitt. Innlegg - det ofres alle kroppslige lemmer i Heggedal bakre rekker - og vi deker som et ekte hockeylag ofrer seg. Uten annen beskyttelse enn leggskinn.

SLUTT!

Tre deilige poeng. Et veldig kort referat. For første gang kun fra 60 minutter og ut. Neste tirsdag reiser vi til Nordre Åsen hvor Tom Nordlies rekrutter venter.

Vi er klare - og stiller forhåpentligvis med en litt bredere tropp.

Heggedal-Kjelsås 2 3-2 (2-1)

Gjellum: 60 tilskuere

Mål: Tømmernes (2), Heimisson