Takk for i år, Gjellum

Postet av Gui Sportsklubb den 2. Okt 2018

Det var duket for årets siste hjemmekamp for bygdas stolthet tirsdag kveld. På trofaste Gjellum - Heggedals egen storstue. Med helt ok flomlys - på en gammel og ærverdig arena.

Kulda har inntatt bygda nå - og kombinert med høstferie, var det et helt ok oppmøte i aften. 27 vante travere hadde tatt turen for å se a-lagets siste opptreden i år i Stikkaligaen. Nest siste serierunde. Kampen om NM-kvalifisering 2019.

Frigg 2 motstander.

Og vi er tidlig ute i dag. Det er noe spesielt med Gjellum. Atmosfæren. Folka. Kiosken. Alt. Praten rundt klubben. Stemninga rundt. Rammen.

Arenaen hvor kulda sitter i til mai - og gjør comeback tidlig i august.

Likevel kan vi se tilbake på et solid snitt på hjemmekampene i år. Trolig godt over 100. For det er lite som varmer mer enn å se folk strømme til match - annehver tirsdag gjennom hele sesongen. Slå av en prat på den kalde murtribunen. Høre hjemmefansen sukke, rope og klappe i takt etter solide prestasjoner fra hjemmelaget. Vi har kjent litt på det i år - og vi har likt det veldig godt.

Følgende elleve fikk æren av å starte årets siste hjemmekamp: Andresen, Engesvik, Bøe, Gundersen, Røisland, Abbas, Bendixen, Heimisson, Tømmernes, Rasch, Mosveen

På benken satt: Nielsen, Evans, Irgens, Lunde, benkedebutantene Bækkelund og femteåringen Schwabe Rosenholm og den skadeplagede Joel Berglund.

Avspark forsinket et par minutter - uvisst hvorfor.

Så er vi i gang.

1 min: - Frigg 2 turte vel ikke noe annet enn å bruke overtrekker i dag, melder Paal Røisland, som slaktet Friggs drakter da vi møtte Oslo-laget tidligere i år.

10 min: Frekk flikk av Zishan Abbas

11 min: - Jeg ser ikke forskjell på Jan og Zish, med det lyset her, meldes det fra benken.

15 min: En iskald regnbyge siger ned over Gjellum. - Nå snør det snart, meldes det fra benken.

18 min: Atli fyrer av et langskudd - men Friggs keeper er med på notene.

24 min: Kaptein Bøe, i en noe uvant midstopperrolle, blir grisetaklet av en Frigg-gutt. Bøe, som er meget misfornøyd med taklingen, får en innføring i Fair Play av dagens kampleder, som er mest opptatt av å roe ned Bøe, ikke dele ut kort for taklingen.

28 min: Et herlig innlegg fra silkefoten til Fantasykongen Espen Røisland finner Jan Tømmernes - og kunstneren er sterk i boksen, vender av, før han rapt setter ballen i kassa. 1-0.

34 min: Gunde får et annullert mål. Kommer han til å score i år?

40 min: Corner til gutta fra 1389. Nydelig slått. Kaptein Bøe rager høyest, nikker ballen ned til Atli som kontant dobler ledelsen. 2-0.

44 min: Klabb og babb i Friggs felt. Røisland får etterhvert sentret videre til Sindre Bendixen, som elegant setter inn vår tredje for kvelden. 3-0.

Pause: Og det er sensasjonelt webredaksjonen ved Dag M. Vegel som vinner "Nærmest Krysset" i år, men en virkelig suser med strak vrist - LIMT opp i vinkelen.

Andre omgang i gang. En omgang det skjer relativt lite.

57 min: Den fyldige benken drøfter hvorvidt Heggedal IL og VUL bør slå seg sammen. Unisont nei, er benkens konklusjon.

59 min: Mosveen blir slått dobbelt luke på.

71 min: Nydelig HIL-angrep ender med avslutning fra skrått hold fra Stian Rasch, som for øvrig er nominert til årets spiller i Stikkaligaen. Rasch sender kula utenfor - til Joel Berglunds store begeistring - Va snygt, roper svensken, som reiser seg på benken og jubler for mål. Dessverre gikk ballen utenfor, noe alle fikk med seg, med unntak av den joviale svensken.

76 min: Frigg, som trenger poeng for å unngå nedrykk, jager en scoring - og sender avgårde et prosjektil - men Håkon Andresen leverer en skikkelig David De Gea-redning.

78 min: Ny Frigg-sjanse. Ny vill redning av nevnte Andresen.

81 min: Frigg 2 reduserer.

88 min: Dags for å sette inn ungdommen og fremtiden til klubben. Tømmernes og Røisland takker for seg. Inn kommer syttenåringen Bækkelund og femten år gamle Schwabe Rosenholm. Og begge gutta får til gode involveringer i sluttminuttene. Bækkelund er faktisk nære å score, Schwabe Rosenholm viser at han har teknikken på plass når han trikser rundt med et par Frigg-gutter.

Slutt!

Årets siste hjemmekamp ender med tre poeng og seier til gutta fra 1389. Vi beholder dermed andreplassen i avdelingen foran siste og avgjørende kamp neste tirsdag borte mot Lommedalen.

En ny sesong er over på Gjellum for a-lagets del. Vi takker alle heggedølinger som trofast har møtt opp i år - og vi lover å gi alt for at vi skal få NM-kvalik og muligens 1.runde i cupen neste sesong til Gjellum. For bygdas del. Klubben og alt. Tenk så skjønt det hadde vært!

Heggedal-Frigg 2 3-1 (3-0)

Gjellum Stadion: 27 tilskuere

Mål: Tømmernes, Heimisson, Bendixen

Vi gratulerer også Sindre Bendixen som dagens Quality Hotel Leangkollen-gutt.

Til neste gang!