The Sweetest Thing

Postet av Gui Sportsklubb den 31. Mai 2016

Velfortjent klem: Dagens kaptein Robin Hellman gir Tore Gude (16) en velfortjent klem etter dagens kamp på Gjellum.

Det kunne ikke blitt bedre. Endelig var Gjellum-kulda vekk for en stakket stund. Publikum hadde igjen funnet veien til arenaen vi elsker. Og fotballen som ble levert stod i stil med både vær, vafler og det meste. For etter tre strake tap reiste vi kjerringa. Mot den gamle fotballstorheten Lyn 2. På imponerende vis.

Med to keepere ute fikk juniorkeeper Tore Gude (16) sjansen mellom stengene. Ilddåp vil mange si, men Gude tok muligheten på strak arm.

Disse elleve startet for Heggedal denne varme mai-kvelden: Gude, Fossum, Helseth, Vaaten, Haaland, Skjellestad, Berglund, Hellman (k), Røisland, Lunde og Korslund.

På benken satt: Småhaug, Øverbye, Øverbye, Nielsen, Hansen og Meyer.

Før kampstart noterer vi at vi har fått ny gummi på kunstgresset. I fleng. Vi noterer også at innbytterbenken har blitt en utendørs sauna. Steinar Hansen har fått det før dagens kampleder blåser i gang matchen. Vi noterer også at en av dagens linjemenn ligner veldig mye på vår gamle venn Øyvind Børresen, currently i kongens klær.

Vålerenga Fotballs nye materialforvalter, og HIL-keeper med beinhinnebetennelse, Eirik Fedje mener dommeren likner på en av skuespillerne fra TV2s suksesserie De syv søstre. Nok fra benken. Over til kampen.

Lyn 2 tar ledelsen etter 19.minutter. Lyn 2 er gode i første omgang. Spesielt nummer 10 som har en veldig god dag på kant så langt. For Lyn 2 var nok hakket vassere i første omgang. Etter 35.minutter skyter Robin Hellman av seg den ene skoen til dommerens store forundring. Så er det hjemmelaget som er farlige frempå med en stupheading like utenfor mål.

Like før pause er gjestene farlig frempå igjen. Tore Gude varter opp med en fantastisk redning. I full strekk. - Han ække gud ennå, kommenterer Fredrik Bøe, og alle stusser forundret. Det viser seg at Bøe snakker om Lyn 2s nummer ti. Vi er alle enige om at Tore Gude stod som en gud i dag. Vi ler. Vi tar pause. I pausen krangles det om det var Henrik Meyer eller Steinar Hansen som var nærmest krysset. Ubetydelig i lengden. For HIL er på jobb nå.

Vi tar tak fra første spark på ballen i andre omgang. Det flyter. Vi ser gode ut. Lyn 2 inviterer oss inn i kampen, og vår svenske helt og tanks Joel Berglund takker for invitasjonen. Fra tjue meter banker den blide svensken inn sin første scoring i grønt. Det er deilig. Det er fortjent. Og vi fosser frem. Kombinerer. Løper. Prater. Skaper sjanser. Syv minutter etter er han der igjen. Tanksen fra Sverige. Høyest på corner. Sjanseløst for Lyn 2s lyseblå keeper. 2-1. Vi har snudd det. Og vi gir oss faen ikke med det. Til tross for at gjestene får en gigasjanse med en lobb. Men vi har en livlig og trygg sekstenåring i mål. Tore Gude. Ingen stopper Tore Gude i kveld. Fistern over. Kaldt.

Etter 73.minutter gjør Espen Røisland det han kan aller best. Løpe langs venstre ving. Lyn 2 er i ubalanse og Røis ser ut som en Porche Carrera mot Lyn 2s forsvar. Rett gjennom. Bang. Dundrer ballen i nettaket. 3-1. En fabelaktig snuoperasjon er herved faktum. Mer blir det ikke. Vi stenger igjen bak. Jobber som et lag til dommeren blåser i fløyta. Det må ha vært sesongens beste omgang. En lagseier. Foran masse heggedølinger. Som vi liker.

Med en sekstenåring helt bakerst som stod som han var 35 år. Med en svenske som ytterst få i 4.divisjon kan hamle opp med fysisk. Som et lag som jobbet utrettelig i andre omgang og fikk betalt for det. Alt klaffet i andre omgang. Vaffeljentene i kiosken gjorde jobben. Lyset kom på i tide. Selv sportslig sjef i Lyn jublet for HIL-seier i smug på gjestenes benk.

Heggedal-Lyn 2 3-1 (0-1)

Mål: 0-1 (17.), 1-1 (60.) Berglund, 2-1 (67.) Berglund, 3-1 (73.)

Gjellum stadion: 90 tilskuere

Og da jubler vi sånn her: https://twitter.com/heggedalfotball/status/7377402...

Neste hjemmekamp: Heggedal-Lille Tøyen 14.juni - 20.15

Takk for i kveld!

PS: Vi hadde til og med to dyktige fotografer ringside i dag. Flere bilder kommer trolig i morgen!