Stang ut og null marginer

Postet av Gui Sportsklubb den 28. Jun 2016

Vårsesongen for a-laget har bydd på en rekke tette oppgjør. Det startet bra med to strake seire før en stygg smell mot Årvoll borte fikk oss ned på jorden. Videre har det vært jevnt ustabilt og mye marginer i mot.

Revansjelystne ønsket vi i hvert fall serieleder Årvoll velkommen til solfylte Gjellum for å sette et endelig punktum over vårsesongen. Publikum kjente også sin besøkelsestid og alt lå til rette for en festaften på Gjellum.

Følgende elleve startet for Heggedal: Gude, Fossum, Helseth, Vaaten, Hansen, Gundersen, Berglund, Hellman, Bøe, Lunde og Tømmernes.

Inspirert av heltene fra sagaøya hadde vi god tro på seier til tross for Årvolls suverenitet så langt i avdelingen. Og det startet bra. Årets raskeste var et faktum da kaptein Fredrik Bøe danset jenka med Årvoll-forsvaret. Hjemmepublikummet hadde knapt fått satt seg før vi var i ledelse.

Dessverre får Årvoll to kjappe og gjestene viser hvorfor de ligger der de ligger på tabellen. Men vi er dog noe usikre på om dagens linjemenn var verdig en jobb på linja i 4.divisjon. Allerede før kampstart plasserer en av to linjemenn seg soleklart feil og må få kyndig assistanse av dagens kampleder til å finne sin plass.

Men vi gir oss ikke så lett til tross for at gjestene snur kampen. Etter 29.minutter leverer Robin Hellman en solid kandidat til årets mål når han fra hjørnet av sekstenmeteren smører ballen i lengste kryss. Utagbart. Ferdig innrammet. En lekkerbisken selv ikke Dmitri Payet kunne gjort bedre. 2-2. Det er match.

33.minutter er spilt når HIL-legende Zishan Abbas finner det for godt å møte opp på kamp. Og like etter får vi en gigantisk sjanse når Årvolls forsvarsspiller utrolig nok header en relativt enkel ball i egen stolpe. Gjellum ler. Et felles latterbrøl til det som potensielt kunne blitt en fin Youtube-hit. Stang ut.

Så skjer det som har skjedd litt for mange ganger i år. Motstanderlaget slår en pasning. Motstanderlagets spiller står i offside. På andre siden venter hele Heggedal på at flagget skal komme opp. Hvilket ikke skjer. 2-3 og pause. Det argumenteres med dagens kampleder.

Men vi har vært på høyde med serielederen. I garderoben blir vi enige om at vi skal ta fighten. Og det gjør vi. Vi er soleklart best i andre omgang. Men samtidig er det stolper, bein og tverrliggere i veien for våre forsøk. Helt til rutinerte Gunde tar ansvar. Hamrer inn 3-3 etter 67. min. Det er fortjent. Veldig fortjent.

Og vi gasser på. Er langt bedre enn Årvoll. Serielederen. Men, det som skjer like før slutt oppsummerer vårsesongen. Marginer i mot. Årvoll kjemper seg tilbake og gjør 4-3 like før slutt. Vi går rett i angrep og treffer metall, bein, mer metall før ballen triller til side.

Kamp slutt.

3-4. Ferdig.

Heggedal-Årvoll 3-4 (2-3)

Gjellum stadion: 105 tilskuere (sesongbeste)

Vi takker for et solid oppmøte og lover å gi alt når vi er tilbake i august.

Inntil da ønsker vi alle en riktig god sommer!