Ein skigard kan'kje vara evig

Postet av Gui Sportsklubb den 31. Aug 2016

Alle gode ting har en ende. I dette tilfellet dreier det seg om a-lagets antall seire på rad. Det stoppet på tre strake. For atter en gang var Ski en seig nøtt. Til tross for solid innsats fra hjemmelaget.

Høstsesongen har startet bra. Med tre solide seire. Tirsdag kom Ski på besøk. Et ekkelt lag om vi husker tilbake til samme oppgjør på andre siden av fjorden før ferien. Vi reiste hjem med stortap i bagasjen og Oslofjordtunnellen var selvsagt stengt. Det var den lengste kvelden så langt i sesongen.

Følgende elleve ble sendt ut for å revansjere vårsesongens tap: Brualøkken, Hansen, Gundersen, Vaaten, Strand, Skjellestad, Bøe, Berglund, Abbas, Korslund og Lunde.

På benken satt: Gude, Fossum 1, Småhaug (bursdagsgutt - vi gratulerer!), Rocky Christophersen (med blåveis fra eget utdrikningslag), Fossum 2, Meyer og bondesønn Anders Helseth.

Og gjestene fra Ski var på. I sine ukrainske drakter tok de ledelsen noe tvilsomt etter syv minutter. Tvilsomt i forhold til at linjedommer og Barack Obama-lookalike hadde flagget i været. Vi tenkte alle at det da ville bli en "sånn" kveld.

Men vi hever oss. Og Thomas Strand viser at han fortsatt har krutt i børsa like etter på et frekt cornertrekk. Strand får ballen ut på sekstenmeteren fra Lunde. Avslutningen er god, men dessverre stod keeperen akkurat i veien der.

Sikre kilder på benken skal for øvrig ha de til at dagens høyreving Sander Skjellestad har klina med lillesøsteren til Joel Berglunds samboer. Du hørte det først her.

Spillemessig er vi bedre med i kampen nå. Vi finner rytmen, og etter 22.minutter prikker Petter Lunde inn et nydelig innlegg. Med tidenes air time på Gjellum stadion, er det Zishan Abbas som rager høyest. Abbas skaller inn 1-1 og fortsetter feiringen inn i sikkerhetsnettet bak Skis mål.

Vi jubler faktisk så mye over skadeplagede Zishan Abbas scoring at Anders Helseth på benken melder Abbas-tatovering om Abbas scorer en gang til på hodet i samme kamp.

Like før pause slår kaptein og maestro Fredrik Bøe en nydelig pasning gjennom Skis forsvar. Nevnte Skjellestad setter pannebrasken på ballen, men Skis målvakt er med på notene.

Det nærmer seg pause, og vi har definitivt vært det beste laget etter 1-1-scoringen. Så skjer det. Ski spiller ballen oppover. Ski-spilleren smeller til ballen som et fantastisk volleyballslag. Det høres trolig til Spikkestad. Arild Sundgot kunne ikke gjort det bedre. Men dommeren velger faktisk å la spillet gå videre. Hva skjer så? Joda. 1-2 er et faktum. Det protesteres over en lav sko. Som vanlig når vi er uenige en dommeravgjørelse. Sikre kilder skal ha det til at dommertrioen på vei opp til garderoben i pausen erkjenner at det muligens kan ha vært hands. Surt.

Vi blir enige om å glemme dette i pausen. Gå ut og gi jernet i andre omgang. Og vi er farlig frempå flere ganger etter pause. Men i kjent stil - med marginene mot så vil ikke lærkula i nota.

Ski kontrer inn 3-1-ledelse etter 67 og dermed går luften delvis ut av de grønnkledde.

Seiersrekken ender på tre. Ski tar med seg tre poeng hjem i minibussen sin.

Mer er det ikke å si.

Heggedal-Ski 1-3 (1-1)

Gjellum stadion: 50 tilskuere (inkludert old boys på nabobanen og jentene i kiosken)

Mål: 0- (7.min), 1-1 (Abbas 22.min), 1-2 (Arild Sundgot 43.min), 1-3 (67.min)

Vi kommer sterkere tilbake!